oferta

formy prozdrowotne

Body Ball

Jedna z najbezpieczniejszych form ćwiczeń ruchowych ukierunkowanych przede wszystkim na wzmocnienie mięśni odpowiadających za utrzymanie prawidłowej postawy. W czasie lekcji, obok ćwiczeń typowo wzmacniających , znajdą się elementy równoważne, stabilizujące i odciążające kręgosłup. Ponadto mobilizujemy do pracy także mięśnie brzucha (zwłaszcza tzw. mięśnie głębokie), mięśnie okołokręgosłupowe (stabilizujące i utrzymujące kręgi i krążki międzykręgowe we właściwym ułożeniu) oraz mięśnie grzbietu i pośladków.
Zajęcia Body Ball są przeznaczone dla:
- kobiet w ciąży oraz w okresie poporodowym,
- osób starszych,
- osób z dysfunkcjami narządu ruchu (za uprzednim okazaniem zgody lekarza na udział w zajęciach grupowych),
- osób zdrowych, chcących spróbować innej formy ruchu.

Streching

To prosta i bardzo skuteczna metoda poprawiania elastyczności mięśni oraz zwiększania zakresu ruchomości w stawach. Systematyczne rozciąganie chroni przed urazami i przeciążeniami, redukuje napięcia mięśniowe i psychiczne. Pamiętać należy, aby wszystkie ćwiczenia wykonywać powoli i dokładnie, bez bólu, "słuchając swojego ciała".
Zajęcia Streching są przeznaczone dla:
- każdego, niezależnie od wieku i stopnia zaawansowania,
- sportowców, którzy pragną zapobiegać urazom.

Pilates

Forma treningu, terapii skupiająca się na głębokich mięśniach grzbietu oraz brzucha, stabilizująca kręgosłup. Celem ćwiczeń jest poprawa postawy, odciążenie kręgosłupa i stawów, wzmocnienie, uelastycznienie i ujędrnienie wszystkich mięśni bez ich rozbudowywania. Ćwiczenia przyczyniają się do obniżenie poziomu stresu i do poprawy ogólnego stanu zdrowia ćwiczących.
Zajęcia Pilates są przeznaczone dla:
- osób unikających wysiłku ze względu na bóle stawów, pleców (zwłaszcza w odcinku lędźwiowym), słabe mięśnie oraz brak kondycji,
- osób starszych,
- osób z nadwagą.
Najlepsze rezultaty osiągną osoby cierpliwe. Pilates jest formą mentalną, wymaga skupienia umysłu na poszczególnych mięśniach i prawidłowego oddechu.

Body & Mind

Równowaga ciała i umysłu. Zajęcia Body & Mind zawierają elementy strechingu, tańca, Pilatesa oraz klasycznych technik oddychania. Podczas treningu pracujemy nad prawidłową postawą ciała, elastycznością mięśni, prawidłowym oddechem, umiejętnością relaksu. Trening tworzy równowagę pomiędzy energią ciała a spokojem umysłu, daje możliwość odreagowania stresu. Zajęcia Body & Mind są przeznaczone dla:
- osób w każdym wieku i o różnym stopniu zaawansowania,
- osób potrzebujących relaksu i pozytywnej energii,
- osób poszukujących równowagi ciała i umysłu.

Joga

Na zachodzie termin "joga" kojarzy się niemal wyłącznie z postawami jogi, lecz w rzeczywistości są one jedynie małą - chociaż istotną - częścią całego systemu. Termin "joga" w rzeczywistości oznacza cały styl życia zawierający w sobie postawy jogi, jako jeden z istotnych czynników. W Sanskrycie, postawy jogi to asany. Asana oznacza "pozycję dającą fizyczny komfort i spokój mentalny". Są źródłem wielu fizycznych korzyści, lecz najważniejszy jest ich wpływ na umysł.
Korzyści, jakie dają asany:
- czynią ciało giętkim,
- poprawiają oddychanie,
- masują narządy wewnętrzne,
- relaksują mięśnie,
- harmonizują energię witalną ciała,
- uwalniają od stresów,
- zmniejszają ciśnienie krwi,
- wzmacniają serce,
- równoważą poziom wydzielania hormonów w gruczołach,
- poprawiają cyrkulację krwi i limfy.
Legenda głosi, że jako pierwsza tajniki jogi poznała bogini Parvati, która chciała być wiecznie piękna i młoda. Było to jakieś 4 000 lat temu. A cóż joga oferuje kobiecie współczesnej? Przede wszystkim daje radość z bycia kobietą niezależnie od wieku. Młodym kobietom daje odwagę wejścia w dojrzałość i umacnia poczucie własnej wartości, kobietom w ciąży przynosi ulgę w typowych dla tego stanu dolegliwościach, przygotowuje do aktywnego porodu i pozwala przeżyć radosne macierzyństwo. Dla starszych kobiet joga jest skutecznym narzędziem w walce ze stresem. Jogę można, a nawet należy, ćwiczyć niezależnie od wieku. Największe korzyści z uprawiania jogi odnoszą seniorzy. Joga opóźnia procesy starzenia, zapobiega trwałym i nieodwracalnym zmianom związanym z upływem czasu i pozwala bardziej i dłużej cieszyć się życiem.

Joga a zdrowie
Zdrowie to całkowity, fizyczny, psychiczny dobrostan, a nie tylko brak ułomności, choroby czy niedołęstwa. Zdrowie można rozpatrywać także na płaszczyźnie emocjonalnej i duchowej. Indyjska medycyna ayurveda (ajurweda) opisuje zdrowie jako harmonię funkcji cielesnych, dobrze zrównoważony metabolizm i szczęśliwy oraz harmonijny stan umysłu i zmysłów. Regularność w praktykowaniu asan jest absolutnie niezbędna, jeśli ktoś chce wykorzystać pełen potencjał Hatha Jogi. Pod koniec zajęć jogi poczujesz spokój, ponieważ zajdzie naturalna zmiana w twoim ciele, która spowoduje naturalną zmianę w Twoim postrzeganiu świata i tego kim jesteś. Joga jest doskonałym środkiem prowadzącym do osiągnięcia tego stanu, przynosi idealną równowagę ciała i umysłu, sprawia, że jest ono zdrowe, silne i gibkie, a umysł spokojny, bystry i stały. Celem jogi jest opanowanie zarówno niedomagań fizycznych, jak i rozproszeń umysłu. Hatha Joga jest jedną z najpopularniejszych metod pracy z ciałem, która w tak wielkim stopniu angażuje wszystkie tkanki, stawy i organy. Ich prawidłowe wykonywanie pomaga w walce z przeziębieniem, bólami pleców, dyskopatią, nadkwasotą, ciśnieniem, otyłością, poprawia funkcjonowanie układu trawiennego, wątroby, jajników. Asany mają zbawienny wpływ na ruchomość stawów kolanowych, biodrowych, korygują wady postawy. Nie tylko uzdrawiają nasze ciało, ale przyczyniają się do osiągnięcia wewnętrznej równowagi i poznania samego siebie nie tylko na płaszczyźnie fizycznej. Program zajęć Hatha Jogi obejmuje ćwiczenia, które wzmacniają i rozciągają ciało, regenerują oraz polepszają koncentrację. Całość sesji kończy się relaksem, który pozwala odpocząć i nasycić się energią, co z kolei poprawia naszą zdolność do pracy i umiejętność skupienia uwagi.

Zdrowy kręgosłup

Dolegliwości bólowe kręgosłupa urosły do rangi choroby cywilizacyjnej. Skuteczność leczenia zależy od prawidłowo postawionej diagnozy, leczenia farmakologicznego, a także od szeroko pojętej rehabilitacji, a w szczególności od odpowiednio dobranych ćwiczeń korygujących. Dlatego systematyczne wykonywanie ćwiczeń leczniczych pomoże utrzymać silne i elastyczne mięśnie tułowia, co zmniejszy prawdopodobieństwo wystąpienia bólów kręgosłupa. Ćwiczenia pozwolą Ci zatem dłużej pracować lub bawić się bez bólu pleców. Sprawdzą się również jeśli już dotknęły Cię wspomniane dolegliwości.
Zajęcia Zdrowy kręgosłup są przeznaczone dla:
- osób z dolegliwościami i bólami kręgosłupa,
- osób starszych,
- osób z nadwagą,
- osób, które chcą o siebie zadbać, a nie koniecznie przepadają za szybkim tempem i tradycyjnym aerobikiem.

Zadbana Amazonka

Powstało miejsce, gdzie grupa kobiet z tym samym problemem może się spotkać by poćwiczyć pod czujnym okiem fizjoterapeuty - bo ćwiczyć muszą już do końca życia, ponieważ skutki mastektomii i leczenia dają o sobie znać nieustannie.
Rak piersi zmienia całe życie kobiety. Niemal każda Amazonka nie jest już tak sprawna i aktywna jak była przed zachorowaniem. Dzięki wspólnym spotkaniom na ćwiczeniach mogą choć na chwilę zapomnieć o chorobie, a przy okazji zrobić coś tylko dla siebie - zadbać o swoją dobrą kondycję fizyczną i psychiczną.

cennik

regulamin